Menu

Storytelling

Verhalen van waarde

Wat vind ik het een voorrecht om al die mooie, soms moeilijke, maar altijd menselijke verhalen te mogen optekenen. Het vertrouwen dat ik krijg om even in iemands leven te stappen. Bij het gezin dat zich een weg worstelt door het woud van regels, de oude man die zo liefdevol zorgt voor zijn vrouw met dementie, de vluchteling op zoek naar een nieuw thuis, een kind in de knel. Het raakt me. En op mijn beurt hoop ik er anderen mee te raken.

Voor mijn opdrachtgevers zijn persoonlijke verhalen uit de doelgroep bijzonder waardevol. Ze brengen begrip, herkenning en inspiratie. Intern, om het juiste gevoel bij de medewerkers te creëren. En naar buiten, om uit te dragen waar je voor staat. Een goed verhaal geeft je boodschap de passende emotie en urgentie.

Werk uit handen

Door mijn ervaring als hoofdredacteur en communicatieadviseur kijk ik met een brede blik naar de opdracht - en die houdt meestal meer in dan het vinden van mooie woorden.

Aan die ‘andere kant van de tafel’ had ik al snel mijn favoriete freelancers: degenen die je werk uit handen nemen! Daarom doe ik niet aan drafts of concepten. Je krijgt een verhaal dat in één keer goed is, van prikkelend intro tot informatieve kaders. Geaccordeerd door de geïnterviewde en natuurlijk op tijd. Waar nodig regel ik passende vormgeving of zelfs een compleet magazine.

Ik hou van samenwerking die net zo helder is als mijn teksten. Professioneel en zonder gedoe… vandaar mijn motto.

Skrebbel Communicatie